Az alábbi információk tájékoztató jellegűek. A hatályos követelmények az egyetemi tanrendi keresőben találhatók.
Nappali tagozaton:
Előadás: heti 2 óra / 5 kredit. Teljesítés módja: Kollokvium.
Gyakorlat: heti 1 óra / 0 kredit. Teljesítés módja: Aláírás.
A kurzus felvételének előfeltételei: -
Alapfogalmak, Neumann tétele véges játékokra.
Mátrixjátékok és a lineáris programozás kapcsolata. Minimax tétel.
Egyszerűsítési lehetőségek (dominancia és nyeregpont alkalmazása).
Nem zérusösszegű mátrixjátékok és alkalmazásaik. Nash egyensúly.
n-személyes játékok alapjai, imputációk, mag (core) és stabil halmazok. Egyszerű játékok.
A mag LP karakterizációja. Shapley tétel és a Shapley érték kiszámítása.
Stabil párosítás és irányított gráfok magja (kernel).
Csoportok döntéshozatala, Arrow tétel. Choquet mérték.
A Conway-féle elmélet alapjai.
Kombinatorikus játékok, példák.
Az Erdős-Selfridge tétel és általánosításai.
Pluhár András: Játékelmélet, Typotex Kiadó, 2011. Jegyzet letöltése PDF formátumban
Vasek Chvátal: Linear Programming, Freeman, New York, 1983.
Csákány Béla: Diszkrét matematikai játékok, Polygon, Szeged, 1998.
Fred Roberts: Discrete mathematical models with applications to social, biological, and environmental problems, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, 1976.
Pluhár András: Problem Sheet on Combinatorial Games, http://www.inf.u-szeged.hu/~pluhar/text.ps.gz oldalról.
A kurzus teljesítése a zárthelyi illetve vizsga dolgozat (egy kisebb és egy hosszabb, elméleti részt is tartalmazó dolgozat), házi feladatok megoldása, projektmunka és a gyakorlaton nyújtott teljesítményből szerezhető meg. A dolgozatok és a projektmunka (3-5 oldal terjedelmű esszé egy előre egyeztetett problémáról) kötelező és elegendő a jeles érdemjegyhez, 80%-20% arányban meghatározók. Kétes esetben a házi feladatok illetve a gyakorlaton nyújtott teljesítmény alapján történik a kerekítés. A jegy javítható, ez szóbeli vizsgán történhet.